Tjejskytte på Börringe Jaktskyttebana

onsdag, 11 augusti 2010
Av: Jonas

Söndagen den 8 augusti arrangerade vi en tjej skyttedag på Börringe skjutbana, ett samarbete mellan Söderslätts jaktvårdskrets och Börringe Skjutbana.

Det kom 15 tappra damer som trotsande det kolossalt dåliga vädret. En del nya ansikten dök upp och många som jag träffat förut på tjej skyttedagar. Det fanns instruktörer vid de olika banorna som rättade till tjejernas skytte, för min egen del blev skyttet lite bättre hela tiden. Alla verka ha väldigt roligt i ös regnet.

Vi avslutade vid lunch tid med att ha en liten tävling på rabbit banan. Börringes rabbit bana hade de flesta av deltagarna inte skjutit på tidigare. Alla tyckte de var jätte roligt med snabbt skytte av den här sorten. På prisutdelningen delades det ut jakthalsdukar och ammunition till de som var bäst.

Ett hjärtligt tack till Börringe skjutbana ställde upp med instruktörer , funktionärer och fantastisk kökspersonal som stod för god mackor och korvgrillning. Från Söderslätt jaktvårdskrets kom Bengt Nilsson, Lars Christensson, Jörgen Jönsson och Ronny Olander som skytteinstruktörer.

Och till sist men absolut inte minst ett stort tack till Janine Kettels vår enda kvinnliga instruktörer som hjälpte oss denna dag.

Text och bild: Pia Larsson.

Comments are closed.