Låt nya jägare pröva på- Tävling för jaktlagen i länet!

lördag, 11 december 2010

Som nybliven jägare – gammal eller ung – ställs man inför svårlösta problem såsom : Hur går jag vidareför att bli en kunnig och ansvarsfull jägare ? Hur kommer jag med i ett jaktlag , hur går det till i ett jaktlag ?

För att underlätta för nyblivna jägare att få erfarenhet och kunskap om hur det går till i jaktlagen såväl under jaktsäsongen som under mellantiden utlyser Jägareförbundet Skåne en

tävling för jaktlagen runt om i Skåne . Det gäller för jaktlagen att inbjuda nyblivna jägare att utan kostnad delta i såväl jakter som viltvårdsåtgärder och andra sysslor . Det jaktlag som

under 2011 berett flest nyblivna jägare att tillfälle delta i jakt och andra aktiviteter vinner en gratis kväll med simulatorskytte för hela jaktlaget . De jaktlag som placerar sig som tvåa och trea kommer att få presentkort i någon jaktbutik . Vinnarna kommer att publiceras på förbundets hemsida i december 2011.

Tänk på att vi alla en gång varit nyblivna jägare och att de nyblivna jägarna är de som skall föra den svenska jakttraditionen och Svenska Jägareförbundet vidare . Låt oss därför ”öppna upp ” jaktlagen och bjuda in nyblivna jägare !

Du som är jaktledare tag chansen att hjälpa en nybliven jägare på traven och samtidigt vinna en kväll med simulatorskytte för jaktlaget genom att anmäla ditt jaktlag till Jan Almström ,jan.jakt@telia.com ,tel 070-32 14 405 eller Ulrika Björkstrand ,tel 0705-979286 Du får sedan uppgift från oss om intresserade nyblivna jägare . Självklart kan du även på eget initiativ bjuda in en nybliven jägare .

Du som är nybliven jägare och vill som gäst delta vid jakt och andra aktiviteter i ett jaktlag anmäl Dig till Jan Almström eller Ulrika Björkstrand . Din anmälan kommer sedan att skickas

vidare till ett jaktlag i närheten av din bostadsort .