Några bilder från Önnestadjakten i november

lördag, 4 december 2010

10 november genomfördes en utbildningsjakt på småvilt på Hushållningssällskapets marker i Önnestad nordväst om Kristianstad.

Det blev inte så mycket skjutet under jakten men deltagarna verkade glada och nöjda ändå. Jan Zakariasson skickade över ”ett knippe” bilder från jakten med följande text:

Jag tog ju några foton i samband med utbildningsjakten i Önnestad den 10 november. Känner inte att jag är någon skribent så ord till bilderna kan någon annan få sätta. Det som visas är från samlingen vid Naturbruksgymnasiet samt när ”Keke” visar passning av hare samt något foto från återsamlingen där det konstaterades att jakten gick bra för rådjuren! De klarade sig ju trots rutinerade ekipage i drevkedjan. En trevlig dag i skog och mark fick vi i vart fall.