Nytt spännande upplägg vid ”årets eftersöksekipage”

söndag, 13 februari 2011

Länsmästerskap i Eftersök, Skåne/Blekinge 2011

Jägarförbundet Skåne bjuder in deltagare från Skåne och Blekinge till årets eftersöksmästerskap prel 2011-06-12 (pingstdagen) kl 10.00.

Mästerskapet avgörs på Söderåsens sydsluttning i området nordost om Kågeröd. Tävlingen skall så långt möjligt genomföras som ett skarpt eftersök där ett jaktlag har haft jakt på klövvilt och då drabbats av en skadeskjutning. Alla moment, utom skytte, genomförs i samband med eftersöket. Skjutmomentet genomförs som en enkel jaktstig. Inget löshundsmoment ingår.

Utrustning för eftersök inklusive hund, vapen och ammunition skall medföras.

Vid anmälan ange önskemål om spår skall läggas med vildsvinsklöv.

Max antal ekipage är 16 och deltagande kan ske som enkel eller dubbelekipage.

Anmälan sker senast tre veckor före aktuell tävling till Jägareförbundet Skåne

Tfn 044-12 93 40, vo9@jagareforbundet.se

Information om mästerskapet lämnas av Anders Pedersen 0703 96 69 93 eller Ingmar Tykesson 0705 28 20 96, ingmar.tykesson@tele2.se