Vårens sista fältskjutning avklarad

tisdag, 21 juni 2011
Av: Jonas

Spillepengen bjöd på strålande sol, en svag jämn vind och roliga mål vid säsongsavslutningen för årets Jaktfältskjutningar. 156 poäng var möjliga att samla och vinnaren Christoffer Strand sköt ihop 144 poäng.

Jaktfältskjutningen på Spillepengen i Malmö var den enda för året med klass 1 vapen. De fyra som gått av stapeln under försommaren har varit med 22-long rifle. Så säsongsavslutningen gjordes med en rejäl smäll. Göran Öhrström och gänget hade gjort en bana med åtta olika mål och med varierande avstånd. Imponerande var på det smidiga och lätta sätt skyttarna kunde transportera sig mellan de olika stationerna. Det var hela tiden ett lag i gång och skött på varje station. Med andra ord ingen väntetid, skönt!

Det var 95 jägare som sköt och det är ett nytt rekord för säsongen! Det som återstår nu är att förrätta lottdragning på den 22:a som Normark skänkt för att stimulera till ökat övningsskytte med kula! Lottdragningen kommer att genomföras på onsdag (110622) och vinnaren kommer att meddelas personligen och på Jägareförbundet Skånes hemsida.

Jaktfältskjutningar 2012

Planen är att Jaktfältskjutningar kommer att ske under försommaren 2012. Håll utskick på hemsidan och i Svensk Jakt Nyheter för infomation!

Fredrik Jönsson

Nerladdningsbara filer:

jaktfältskjutning Spillepengen resultatlista
Titel: jaktfältskjutning Spillepengen resultatlista (0 click)
Rubrik:
Filename: jaktfalt-spillepengen-resultatlista.pdf
Size: 343 KB

Nerladdningsbara filer

jaktfältskjutning Spillepengen resultatlista
Titel: jaktfältskjutning Spillepengen resultatlista (0 click)
Rubrik:
Filename: jaktfalt-spillepengen-resultatlista.pdf