Vinnaren dragen!

onsdag, 29 juni 2011
Av: Jonas

Normark hade till årets Jaktfältskjutningar skänkt en Brno 455 Lux i kaliber 22LR för att stimulera till ett ökat övningsskytte! Och stimulerat till träningsskytte har det gjort! Det har deltagit 282 personer vid de fem jaktfältskjutningarna! Lägger vi på funktionärer och extra rundor hamnar vi på ca 340 personer!

Vinnaren av en Brno 455 Lux från Normark Håkan Svensson gratuleras av Mikael Svensson på Holmgrens Vapen. Foto: Richard Gullberg

Vid varje Jaktfältskjutning fick skytten en lott. Det innebar att man maximalt kunde få fem lotter i lådan och då en större chans att vinna! Igår kväll (110622) samlades alla skjutledarna på Holmgrens Vapen i Vinslöv för att utvärdera och börja planera 2012:års Jaktfältskjutningar. Men framförallt samlades skjutledarna för att dra årets vinnare!

Vinnaren av en Brno 455 Lux från Normark heter Håkan Svensson i Löddeköpinge. När Håkan Lindahl på Holmgrens Vapen berättade för Svensson om vinsten kom det ett stort jubel i luren! ”Fantastiskt, det trodde jag aldrig!” utbrast Håkan Svensson. Grattis, Håkan!

Planeringen av 2012 är i gång. Skjutdagar och mer information kommer på nyåret i Svensk Jakt Nyheter samt på hemsidan!

Trevlig sommar!

Kristianstad-Bromölla jvk                  N Åsbo jvk