Tackbrev från deltagare i ungdomslägret

torsdag, 17 november 2011

Jägarförbundet Skånes ungdomsläger var ett uppskattat tillfälle att få träffa andra unga och nya jägare och alla fantastiska aktiva som arbetar hårt för att genomföra ett så bra läger som möjligt.

Utbildningsjakterna har varit väl planerade och informativa vilket uppskattas av deltagarna. Inför andjakten i Agusa vilthägn fick vi en lärorik genomgång om viltvård av änder och vildsvin.

Som praktiskt moment förutom jakten ingick även att passa och flå viltet, vilket för många var en ny upplevelse. Överlag hade mera föredrag och handledning bara varit positivt då alla deltagare kommit med intentionen att lära oss så mycket som möjligt.

På hela taget har det varit ett trevligt och bra planerat läger. Det har varit kul att få umgås med övriga deltagare och höra om deras jaktupplevelser, allt från värmländsk älgjakt till stockholmsk ekorrjakt. Stort tack till alla från Jägarförbundet som hjälp till att göra ett jättetrevligt ungdomsläger.

Johanna Qvarnström