Nytt publikrekord vid Jakthundens Dag

fredag, 25 maj 2012

Jägareförbundet Skåne brukar ha tumme med vädergudarna när man anordnar ”Jakthundens Dag”. Solen lyste följaktligen på sedvanligt sätt över alla de ca 500 som  samlats på Fulltofta för att få träningstips och lite utmanande tester för sig själva och sina hundar.

Det är trevligt som arrangör när man ser att publiksiffran ökar för varje år och när man får enbart positiva omdömen av de som tagit sig runt vår med olika hundstationer kryddade vandringsslinga.

Årets tipsrunda var knepig. Den innehöll bl a några frågor kopplade till den aktuella vargproblematiken. Det var faktiskt bara två stycken som lämnade in talonger med alla rätt nämligen Anna Larsson och Krister Jönsson. Dessa två belönades med vardera en inträdesbiljett till Barbro Börjessons hundföredrag med tema mentaltestning av hundar som genomförs på Fulltofta 14 juni kl 1830.

Det fanns naturligtvis många som var nästan lika pålästa och som fick del av de priser som bl a vår sponsor TEBA ställt till förfogande.

Avslutningsvis ett stort tack till alla de jakthundsinstruktörer som ställde upp och möjliggjorde denna dag i jakthundens tecken.

Nedan följer ett bildgalleri från årets arrangemang: