Lyckad familjedag för Sydskånes och Söderslätts jaktvårdskretsar på Sövdeborg

torsdag, 28 juni 2012

Familjedagen på Sövdeborgs jaktskyttebana för Sydskånes och Söderslätts jaktvårdskretsar blev lyckad även om vi inte fick riktigt så många besökare som vi räknat med..

Det var dock ”full rulle” på skyttestationerna hela dagen. Betydligt sämre tryck var det på hundstationerna. Endast ett fåtal av våra gäster tog tillfället i akt att med sina hundar få en genomkörare i grundlydnad eller att testa hundarnas apporteringsförmåga.  Vi fick i alla fall ut lite av ”vårt hundbudskap” genom Jane Hedvards trevliga spanieluppvisning. Det var imponerande att skåda hennes cockerspanielflock i arbete. Speciellt när hennes lilla cocker först apporterade en gås som var väl så stor som hunden och sedan i nästa moment mjuk i munnen hämtade ett rått ägg och överlämnade det i oskadat skick till sin matte.

Dagens tipsrunda var också uppskattad. Ingen lyckades pricka in alla rätt på de lite småkluriga frågorna. Vi tackar Jägareförbundet som sponsrat med fina priser till tipsrundan.

Ett stort tack likaledes till alla de ca 25 funktionärer som ställde upp och till Sövdeborgs Jaktskytteklubb samt till Kjells Sport som sponsrade arrangemanget genom att bjuda på förtäring i form av grillad korv.

Inbjudan J A K T E N S D A G

Bildgalleri:

Nerladdningsbara filer

J A K T E N S   D A G
Titel: J A K T E N S D A G (0 click)
Rubrik:
Filename: j-a-k-t-e-n-s-d-a-g-2.pdf
Size: 79 KB

2 Comments to Lyckad familjedag för Sydskånes och Söderslätts jaktvårdskretsar på Sövdeborg

1. by Peter

On juni 29, 2012 at 05:18

När var ???????

2. by Uno

On juni 29, 2012 at 08:21

Peter!

Sövdeborgs jaktskyttebana söndag 0900-1300.
    Kolla den bifogade filen med detaljeer.

mvh

//Uno