Boka in Jakt- & Fiskemässan 25-26 augusti!

torsdag, 5 juli 2012

Skånska Jakt- & Fiskemässan äger som traditionen bjuder rum sista helgen i augusti, 25 – 26! Årets tema är hund och vi kommer för första gången att vara representerade och aktiva i mässans hundarrangemang. Våra jakthundsinstruktörer kommer att bjuda på uppvisningar och ge information om aktuell hundträning! Skytteparken bjuder på många skytteaktiviteter för såväl ung som gammal. I vår monter i södra stallet (samma lokal som 2010 – kronhjortsutställningen) kommer vi att ha medlemsvärvning och medlemsinformation, en blandning av klövvilt- och viltvårdsutställning, trofébedömning, Svensk Jakt och den kluriga artkunskapstävlingen, möjlighet att skriva det teoretiska provet för jägarexamen, ungdomarna och jaqt finns på plats i såväl montern som med en ny ungdomstävling i skytteparken, miniföredrag blir det om tre intressanta vilt och om de fyra viktiga benen m.m.

Jägareförbundet med klövvilt i fokus -12

Kolla gärna på www.sjfm.se

Trevlig sommar!

Fredrik Jönsson