Ett axplock av bilder från jakt i söder

söndag, 10 februari 2013

Södra Skåningarnas Vilt- och Fiskevårdsförening har kvar jakten på Försvarsmaktens marker i Ystadområdet, trots att det är ett bra tag sedan P 7 lämnade staden.

Medelåldern hos den del av föreningens jägare som jagar på Ystadområdet är hög. Jaktledaren Uno Strand har som exempel haft sin befattning sedan 1968! Åldersläget i jaktlaget kompenseras av att man har en frikostig syn på att medföra yngre gäster vid de gemensamma jakterna. Det är ju som bekant inte helt lätt för nya jägare att komma över jaktmarker i dessa dagar. Priserna har ju skjutit i höjden med raketfart.

Magnus Lellky, son till områdets biträdande viltvårdare, Sten Lellky har sammanställt ett litet bildspel från årets jakter i Ystad. 2013 Ystadjägarna

Nerladdningsbara filer

2013 Ystadjägarna
Titel: 2013 Ystadjägarna (0 click)