Uppskattad handladdningskurs för JAQT

tisdag, 12 februari 2013

JAQT Skåne erbjuder i år ett antal aktiviteter som är avsedda specifikt för kvinnliga jägare. Tanken är att förbereda tjejerna inför det kommande steget in i den mansdominerade jägarkåren.
Handladdningskursen som nyligen genomförts blev mycket uppskattad och kommer därför att upprepas.

Kursledare var Orvar Jansson, make till Skånes entusiastiska ”JAQT-boss” Marianne von Reitzel. Kursen genomfördes hemma hos Orvar och Marianne och Marianne bistod med kursens lekamliga spis – fika i pauserna.

Läs nedan omdömet från två nöjda kursdeltagare.

Det var en mycket trevlig handladdningskväll. Vi känner båda två att vi skulle kunna ladda egna patroner nu när man fått se hur det går till. Det verkade inte alltför svårt, så länge man följer tabeller och instruktioner för de olika kulorna och krut som finns att tillgå. Instruktören Orvar var mycket bra, det var en givande kurs, med mycket gott fika i pauserna. Rekommenderar kursen varmt till nästkommande deltagare.

Monica och Heléne

Bildgalleri: