Barbro Börjesson mentaltestar hundar i Skåne – två platser kvar!

måndag, 13 maj 2013

Mentaltest P-O, Malena och BarbroMentaltest – föreläsning och praktiskt prov

Jägareförbundet Skåne hälsar hundintresserade välkomna till hundprofilen Barbro Börjessons föreläsning om mentaltestning av hundar.

13 juni kl 18.30–21.00 i Fulltofta naturcentrum, cirka 5 km norr Hörby. Entré: 200 kr per person. (Betalas på plats. Ingen entréavgift för de som skall testa hundar).

Mentaltest – hundens högskoleprov

För ägare till jakthundar kan en inofficiell test vara till stor hjälp, eftersom jakthundar ofta arbetar på långt avstånd från ägaren och i många fall helt självständigt och krav ställs på hundens uthållighet och koncentrationsförmåga samtidigt som den måste vara samarbetsvillig. Testet kan berätta mycket om hundens förutsättningar för det kommande arbetet.

14–16 juni, resp dag kl 08.00-11.30 alternativt kl 13.00–16.30, Fulltofta naturcentrum, cirka 5 km norr Hörby. Pris: 1 600 kr (medlemmar 1 200 kr) per hund (föreläsning 13 juni ingår). Inget ålderskrav, jakthundar som används i praktisk jakt prioriteras. Åtta hundar testas respektive dag. Efter testet redovisar Barbro Börjesson testresultat.

Kaffekorg bör medföras. Möjlighet att köpa kaffe finns.

Intresseanmälningar med personnummer/medlemsnummer, namn, adress, tfn och e-postadress skall insändas senast tre veckor före aktuell aktivitet/projekt: Adress: Jägareförbundet Skåne, Box 572, 291 25 Kristianstad. Tfn: 044-12 93 40, vo9@jagareforbundet.se

Skriftligt antagningsbesked med detaljinformation utsänds omgående därefter.