”Nöjda kunder” vid Jakthundens dag

måndag, 13 maj 2013

Jägareförbundet Skåne genomförde andra söndagen i maj sin årligen återkommande familjeaktivitet ”Jakthundens dag” på Fulltofta strövområde. Vi hade som vanligt tur med vädret och solen strålade värmande över de ca 350 besökarna.

Upplägget följde tidigare års koncept. Hundägare med sina hundkompisar kunde alltså vandra längs en naturskön slinga och på ett tiotal stationer få tips om hur träna sina hundar till att bli lydigare eller  ge dem stimulerande aktiviteter för att därigenom bli duktigare i exempelvis apportering eller spårning. Det gavs också möjlighet att låta hunden prova på kontakt med en ”hiskelig vildsvinsattrapp” och lära hunden läxan att i kontakt med vildsvin gäller det att vara försiktig så att man inte råkar illa ut.

Nytt för året var en liten bakluckeloppis där man kunde fynda jakt-, hund- och diverse andra prylar.

Tack till alla besökare för alla positiva kommentarer efter genomförd runda och sist men inte minst ett jättestort tack till alla jakthundsinstruktörer som utan ersättning hjälpte till under dagen.

Bildgalleri:

2 Comments to ”Nöjda kunder” vid Jakthundens dag