Det finns ett par platser kvar på vår första andjakt i trakten av Vittskövle

torsdag, 29 augusti 2013

Utbildningsjakt änder 2008 013

Jägareförbundet Skåne startar upp höstens utbildningsjakter med några andjakter, tre i trakten av Vittskövle och tre i Skarhults kronopark, som ligger i närheten av Eslöv. Vi hälsar 10-12 skyttar välkomna att anmäla sig till var och en av dessa jakter och dessutom finns det möjlighet för dig som har en apporterande hund att anmäla dig som apporteringsekipage och därmed få lite träning.

Jakten kommer att starta med uppflogsjakt och avslutas med sträckjakt under skymningen. Det kommer att ges tillfälle till erfarenhetsutbyte under den mellanliggande fikapausen. Vi samlas som regel 1,5 – 2 timmar före solens nedgång aktuell jaktdag för kort information och genomgång av jakt-PM med säkerhetsbestämmelser.

Första jakten genomförs onsdagen 18 september i trakten av Vittskövle. Det finns några platser kvar på denna jakt. Passa därför på att anmäla dig till vo9@jagareforbundet.se, tfn:044-12 93 40. Efter anmälan får du ca två veckor före aktuell jakt ett antagningsbesked med detaljbestämmelser.

Datum för övriga andjakter framgår av kalendariet längst ner på startsidan. Klicka på länken vid aktuellt datum för mer information.

3 Comments to Det finns ett par platser kvar på vår första andjakt i trakten av Vittskövle

Trackbacks

1. Bo-Eric Carlsson