Hoppsan – nu är det bara enstaka platser till JF Skånes bockajakt i Hörröd.

måndag, 5 augusti 2013

Tiden går som bekant fort när man är lycklig.

Jaktsäsongen står nu för dörren och det är dags att anmäla sig till Jägareförbundets Skånes utbildningsjakter.

En av de första jakterna är den mycket uppskattade ”bockajakten” i Hörröd.

Vi startar med inskjutning på Södra Gärds skjutbana i Degeberga – inkvarterar oss i Degeberga stugby – posterar i torn ute i jaktmarken på kvällen –  återsamlas i stugbyn där vi grillar korv, ”passar” instruktionsmässigt det som har blivit skjutet för att efter lite nattvila sedan på nytt postera i torn under morgonpassset.

Läs mer – http://jagareforbundetskane.se/evenemang/utbildningsjakt-for-medlemmar-purschvakjakt-horrod/

1 Comment to Hoppsan – nu är det bara enstaka platser till JF Skånes bockajakt i Hörröd.

Trackbacks

1. Juliana Stiernblad