Ännu ett lyckat allhelgonaläger för ungdomar genomfört

onsdag, 6 november 2013

14 ungdomar i åldrarna 15-25 år deltog på Jägareförbundet Skånes jaktläger för ungdomar i anslutning till allhelgonahelgen. Fyra av deltagarna var inbjudna ungdomar från Värmland som fick prova på den skånska jakten.

Program i stort: fredag: småviltjakt på Vitemölle och andjakt med hundförevisning på Ängagården i trakten av Vittskövle. Vi åkte sedan tillbaka till vår förläggning på Jägersbo där vi bodde i stugor under lägerdagarna. Vår matmamma Pia Lautrup hade tillagat god mat åt deltagarna på fredagkvällen.

lördagen rullade vi mot Svalöv för en skånsk traditionell harjakt. Hertmut var där och blåste jakthorn under dagen. På lördagkvällen blev det pizza på Jägersbo camping. En tävling med priser skänkta av Aimpoint arrangerades också av Victor Hedvall, som varit praktikant hos Jägareförbundet Skåne i två veckor. Victor ska bli Skogsmästare och går just nu ett Skogligt basår för blivande Skogsmästare i Värnamo. Victor visade framfötterna och gjorde bra ifrån sig under sin tid hos oss. Vi önskar honom lycka till i fortsättningen!

En av våra tuffa lägerdeltagare svalkade sig med ett dopp i Ringsjön efter lördagens harjakt.

Avslutningsvis ett stort tack till jaktledningen på jakterna i Vitemölle och Vittskövle och till Magnus och Hans på Svalöv-Weibull.

Tack till Aimpoint för sponsrade priser!

från Jägareförbundet Skånes ungdomsgrupp:

Louise Gårdefalk, Bengt Edqvist, Jörgen Jönsson, Sven Henriksson, Sebbe Nilsson , Anna Billqvist, Pia Lautrup, Hans Lautrup och Victor Hedvall.

Läs Victors reflektioner efter allhelgonalägret på hans blogg http://enstigiskogen.wordpress.com/

Bildarkiv med bilder plåtade av Louise Gårdefalk:

1 Comment to Ännu ett lyckat allhelgonaläger för ungdomar genomfört

Trackbacks