OBS! Nytt datum för ÅRSMÖTE i Kristianstad-Bromölla Jvk

torsdag, 30 januari 2014
Av: admin

På grund av missförstånd kring vår lokalbokning har vi tyvärr blivit tvungna att ändra datum för årsmötet.

Naturum

Nytt datum är:

12:e Februari

Plats: Naturum Kristianstad

Föredragshållare: Poul-Erik Jensen (se presentation nedan)

Ämne: Viltvård i kulturlandskapet

Kretsen bjuder som vanligt på kaffe och frallor och hoppas vi även i år får en stor uppslutning trots missödet med bokningen.

Välkomna

Jonas Paulsson

Presentation av Poul-Erik

Jag har jobbat med jakt och vilt i stort sett under mitt verksamma arbetsliv och är utbildad Viltmästare på Öster-Malma 1976. Under många år var jag verksam som Jaktvårdskonsulent i Svenska Jägareförbundet. Sedan 2002 driver jag min egen firma AgroJakt som utför olika uppdrag inom jakt- och viltbranschen i Sverige och utomlands.

Under ca 30 års tid har jag varit en flitig skribent i jakt- och lantbrukspressen där ett stort antal artiklar har presenterats med inriktning på jakt, vilt och viltvård.

Jag har också medverkat som medförfattare i ”Jordbruket och Fältviltet” och i ”Nya jägarskolan” och producerat en liten bok om ”Viltåkrar” och en bok om ”Kronhjort” åt Svenska Jägareförbundet. Boken viltvård kom ut 2009 där jag medevrkat i ca halva boken med den del som rör de praktiska tipsen. Under en period var jag redaktör och ansvarig för Skånska Jägaresällskapets medlemstidning ”Skåne Jakt”. Numera är jag webbredaktör för Sveriges Yrkesjägareförenings hemsida.

Jag fotograferar gärna och ofta och mina bilder finns med i jakt och lantbrukspressen, och i böckerna som jag medverkat i, fotona använder jag också till mina föredrag och till hemsidan.

Dessutom är jag viltförvaltare på två större gårdar i Mellanskåne, samt Skarhults Kronojaktsområde som ägs av Sveaskog. På dessa marker har jag har hand om jakt och viltvårdsarbete, planering av jakter m.m.

Jag har flera förtroendeuppdrag b.la. som ledamot i Svensk Våtmarksfond forsknings- och utbildningsråd och som ordförande i Sveriges Yrkesjägareförening.

När tillfälle ges mäter jag troféer. Jag är autoriserad trofébedömare åt Svenska Jägareförbundet.

1 Comment to OBS! Nytt datum för ÅRSMÖTE i Kristianstad-Bromölla Jvk

Trackbacks