Bara glada minner på Jakthundens Dag trots ”Hamburgerwetter”.

måndag, 12 maj 2014

Jägareförbundet Skåne brukar ha tur med vädret vid Jakthundens Dag.

Årets arrangemang var ett undantag. Vi drabbades nämligen av vad man skulle kunna kalla ”Hamburgerwetter” d v s ”immer regen”.

Nåja, så farligt var det väl ändå inte. Åtminstone inte att döma av de glada och positiva minerna hos våra cirka 350 besökare.

Jakthundens Dag är ett arrangemang där Jägareförbundet Skånes jakthundsinstruktörer ställer upp och på ett tiotal olika stationer ger gratis tips och råd till hundägare. Stationerna ligger utmed en naturskön vandringsslinga på Fulltofta strövområde, mitt i Skåne. Det finns också möjlighet att testa sina hundkunskaper via en tipsrunda som i år innehöll tolv lite småluriga frågor.

De som klarade av att svara rätt på alla frågorna fick i pris en inträdesbiljett till Barbro Börjessons hundföredrag 12 juni på Fulltofta Naturcentrum.

Under dagen kunde man också prova på hundarnas förmåga att apportera på land och i vatten genom Jägareförbundets apporteringstest. I år var det ovanligt många som fick med sig det eleganta diplomet med bevis på att hunden klarat denna uppgift .

Avslutningsvis ett stort tack till de av Jägareförbundet Skånes jakthundsinstruktörer som år efter år ställer upp och möjliggör detta uppskattade arrangemang. Ett speciellt tack också till TEBA som alltid gynnar oss med priser till vår tipsrunda.

8 Comments to Bara glada minner på Jakthundens Dag trots ”Hamburgerwetter”.

Trackbacks

1. Anette Björgell