Kallt och blåsigt på Vånga och räven lurade oss!

måndag, 9 februari 2015

Här kommer en liten rapport från Jägareförbundet Skånes jakt med drivande hundar på Vånga, norr om Kristianstad. Rapport och bilder kommer från vår trogne gäst och ”reporter” Anders Mattsson. Vi tackar Anders för text och bilder. Ett stort tack också till jaktledaren Lars-Göran Jönsson och hans trogna gäng i Vånga jaktlag.

Ja så var även jakten på Vånga avklarad och det var nästan en repetition av förra årets. Kallt och lite blåsigt. Efter ca en timme på passet kom det upptag på räv och vi kunde lyssna på stövaren som for runt med räven fram och tillbaka. Flera av jägarna såg räven vid flera tillfällen men fick aldrig skottläge. Slutligen efter ca tre timmar tröttnade räven och gick i gryt. Samling för avslutande lunch vid jaktstugan och berättelser om jaktens förlopp. Ingen hade skjutit något, inte ens en hare som det trots allt blev förra året.

Ändå en trevlig dag i skogen och roligt att lyssna på stövar drevet.

Speciellt med jaktlaget på Vånga är den stora burken med Bullens pilsnerkorv som sätts direkt på grillen!

Bästa hälsningar

Anders

Bildarkiv:

2 Comments to Kallt och blåsigt på Vånga och räven lurade oss!

Trackbacks

1. Filip Olsson