Lundabygdens jvk värvar medlemmar vid roadshow

måndag, 25 maj 2015

DSC_0280Lundabygdens jvk värvar medlemmar

På sin väg genom  landet hade Interjakts roadshow slagit upp portarna hos Jakt & Skytte i Staffanstorp den 21 maj. Besökarna var många – vilket inte minst märktes vid den fullbelagda parkeringsplatsen – och de fick titta på vapen och vapentillbehör, jaktkläder och mycket annat. Jakt & Skyttes skjutbiograf var öppen för de som önskade prova på denna begivenhet. Lundabygdens jvk var på plats för att prata jakt med besökarna och värva nya medlemmar. Frågorna var många och skiftande. Särskilt de långa handläggningstiderna för vapenärenden hos polisen irriterade flera.  Ett par ungdomar och nyblivna jägare berättade om sin frustration och hur jobbigt det är att vänta på att kunna skjutträna och förbereda sig till höstens jakt. De fick besked från oss i Lundabygdens jvk att Svenska Jägareförbundet fortsätter att med eftertryck arbeta för att handläggningstiderna skall väsentligt kortas.

Cai Inge Holm