Årets utbildningsjakter i Jägareförbundet Skåne

torsdag, 16 juli 2015

Utbildningsjakter (nya jägare prioriteras, medlemskap i Jägareförbundet obligatoriskt)

P1010203Det börjar nu bli dags att anmäla sig till årets utbildningsjakter i Skåne.

Anmälan görs till Jägareförbundet Skåne, box 572 291 25 Kristianstad alt e-post vo9@jagareforbundet.se eller tfn 044-12 93 40.

Du är välkommen med frågor till uno.strand@gmail.com.

Utbildningsjakterna hittar du också i kalendariet på vår startsida.

Mål: Att utbilda jägare i olika jaktformer samt i de säkerhetsbestämmelser, den jaktetik och de övriga regler som gäller vid jakt.

Målgrupp: Medlemmar – ungdomar och nya jägare prioriteras. Max 12/jakttillfälle.(Ungdomar betalar halv kursavgift)
Uppföljning/
Styrtal:
Ambition att nå 10 % av JF Skåne medlemmar. Minst 90 % nöjda vid utvärdering (enkät vid aktiviteter).
Tillväga-gångssätt:
(Aktiviteter)
Utbildningsjakterna skall spegla de i Skåne vanligast förekommande jaktformerna.Deltagarna skall informeras om jaktetik, säkerhetsbestämmelser och övriga regler som gäller vid jakten. Aktuell jaktform och hundanvändning skall belysas. Arrende Olahus ingår i budget.
Tider:
(Platser)
8.1 Rävjakt Vånga 2015-02-078.2 Älgjakt Värmland (ungdomar) 2015 höst, (avgift: 600 kr)8.3 Pürsch, vaktjakt: Hörröd 2015-09-05-06, (avgift: 700 kr)8.4 Andjakt inkl apporteringsträning Skarhult: 2015-10-08, 10-15 och 10-21 samt Fulltofta: 2015-10-30 (ungdomslägret) samt Kyllingaröd (Kyllingaröd 6 skyttar, 4 hundförare/gång. Övriga andjakter 12 skyttar och 8 hundförare/gång) 11-16 och 12-11 (avgift: 500 kr, hundförare: 200 kr)

8.5 Harjakt Skarhult (endast ungdom) 2015-10-04 (Svea Skog bjuder på jakttillfället, ingen avgift)

8.6 Rådjur, harjakt Olahus, 2015-10-02, 10-30 (ungdomslägret), 11-20 och 12-13 (avgift: 500 kr)

8.7 Rådjur, harjakt Vitemölle 2015-10-09 och 11-09 (avgift: 500 kr)

8.8 Rådjur/harjakt Fulltofta. (V väg 13), 2015-10-30 (ungdomslägret) och 2015-11-27 (avgift 500 kr)

8.9 Älgjakt. Olahus, 2015-10-25. Avgift:700 kr

Projektgrupp: Uno Strand, Lars Bengtsson, Eskil Larsson, Kjell Johnsson, Kenneth Nilsson, Gunnar Persson, Paul Andersson och Marie Strauss. (Vid specifika ungdomsjakter deltar personal ur ungdomsgruppen).