Kompletterande information från årets kretskamp

onsdag, 23 september 2015

Skånelag vann regionfinalen av Kretskampen på hemmaplan!

IMG_0749I lördags den 19 september gick årets regionfinal i Kretskampen av stapeln.
Sju lag från Jägareförbundet region syd kom till start vid samlingen på Maglarps skyttecentrum i Trelleborg. Trelleborgs jaktskytteklubb var värda för arrangemanget då Jägareförbundet Skåne kammade hem vinsten 2014. I lördags tävlade ungdomar i åldrarna 13-20 år i fyra olika skyttegrenar samt en teoridel som b.la. handlade om etik, juridik och artkunskap. Solen sken över de tävlande och det var en väldigt jämn kamp. När resultaten var ihop räknade skilde det inte många poäng mellan lagen. Som segrare för regionfinalen av Kretskampen 2015 stod hemmalaget Jägareförbundet Skåne och med detta blir det tredje året i rad skånelaget tar hem vinsten. Det var mycket jämt, på andra plats kom Jägareförbundet Halland endast 3 poäng efter segrarna och på tredje plats kom Jägareförbundet Jönköping endast 6 poäng efter Skåne, det var alltså väldigt spännande.

Bild: Vinnande laget Jägareförbundet Skåne. Från vänster Filip Olsson, lagledare Lars Jönsson, Johan Olsson, sittande från vänster: Robin Henriksson, David Jönsson, Jacob Olsson.

kretskamp1

Resultat:

1. Skåne 235 poäng
2. Halland 232 poäng
3. Jönköping 229 poäng

Delad fjärdeplats
Södra Älvsborg
Skaraborg
Kalmar
VGV

Bild: Laget från Jägareförbundet Kalmar väntar på att få börja på station 1

Ett stort tack till alla funktionärer och ledare som gjorde dagen möjlig att genomföra.!