Sydskånes lag överst på pallen vid årets kretskamp för jägarungdomar

söndag, 20 september 2015

Kretskampen för jägarungdomar genomförs årligen inom Jägareförbundet Region Syd. Förra året var det laget från Söderslätts jaktvårdskrets som segrade. I år var det ungdomarna från Sydskåne som fick stå överst på pallen. Laget har tränats av altmeister Lars Jönsson och innehöll bl a tre bröder Olsson Johan, Filip och Jacob samt David Jönsson och Robin Henriksson. Pappa Dag Olsson som är engagerad i Skånes ungdomsgrupp skickade följande notis med vidhängande bilder:

Hej,

Efter en gastkramande prisutdelningsceremoni visade det sig att skåningarna ännu en gång tagit hem kretskampen. Killarna var mycket lyckliga! Jag bifogar lite bilder.

Bästa hälsningar

/Dag