Sommarvärme vid första Olahusjakten

lördag, 3 oktober 2015

Det var sommarväder, sol och varmt, vid jaktårets första utbildningsjakt på Olahus. Detta innebar som alla förstår att det inte  var optimalt jaktväder. Värmen tog hårt på både hundar och drevfolk och djuren var nog ute på fälten ”och solade sig”.

Jakten hade samlat 11 förhoppningsfulla jägare och de fick i alla fall se ett djur, en hyfsat grann bock, på den avslutande lilla viltparaden. Skytten Håkan Bengtsson fick alltså med sig kött och en trofé att sätta upp på väggen hemma i Malmö. Råbocken blev naturligtvis saluterad av vår egen hornblåsare Paul Andersson, som sedan traditionsenligt avslutade jakten med signalen ”Jagd vorbei”

Bildarkiv, fotograf Anders Mattsson: