Beteende- och personlighetsbeskrivning hund (BPH) i Jägareförbundet Skånes regi.

tisdag, 23 februari 2016

Jägareförbundet har byggt en BPH-bana på Agusa för att kunna genomföra Kennelklubbens (SKK) s k Beteende- och Personlighetsbeskrivning Hund (BPH). Banan är mobil och kommer även att kunna nyttjas t ex på Jakthundens Dag på Fulltofta strövområde.

BPBPH-skrammel-gratt-toppbild (1)H-resultaten registreras I SKK register.

JF Skåne har utbildade funktionärer med stor erfarenhet av jakthundar – Marie Strauss, Marieth Johansson och Carina Hansson för att betjäna BPH-banan. (De tre tjejerna har medverkat vid mentaltester på Fulltofta under de 8 år som vi kört mentaltester enligt Barbro Börjessons inoffiiciella mentaltest där).

Priset för en BPH kommer att vara 750 kr/hund. Max 12 hundar/dag kommer att testas.

Anmälan om att genomföra BPH-test görs till vo9@jagareforbundet.se  .

Tider för BPH-tester framgår av årets kalendarium.

Nerladdningsbara filer

arrangera-klubb-bph-jakthundar_a69 (1)
Titel: arrangera-klubb-bph-jakthundar_a69 (1) (0 click)
Rubrik:
Filename: arrangera-klubb-bph-jakthundar_a69-1.pdf