Välkommen till årets kronviltsdag på Övedskloster 2 april!

tisdag, 29 mars 2016

Välkommen till årets kronviltdag!
Övedskloster, Sjöbo, lördagen den 2 april 2016
Vi, Länsstyrelsen i Skåne, Jägareförbundet Skåne och kronviltforskaren Anders Jarnemo bjuder in till den årliga kronviltdagen.
Program: Inlämning av underkäkshalvor för åldersbestämning (eller hela underkäken om du har). OBS! okokt! Trofévärdering av kronhjort, rådjur, dovhjort och vildsvin
Skånska Vilt, Sjunkaröd, finns på plats med grillvagnen. Säljer och serverar nygrillade burgare, viltkorv m.m.
Troféutställning
Redovisning av den gångna säsongens avskjutning.

Skärmutställning om kronvilt – viltet och dess leverne
Kronviltforskaren Anders Jarnemo håller föredrag: kl 11:00 Regional förvaltningsplan för Kronvilt (ca. 20 min)
Under dagen finns möjlighet att diskutera kronvilt och kronviltförvaltning med företrädare från Länsstyrelsen i Skåne, Jägareförbundet och från forskningen.
Vi har öppet 10:00 – 13:00 och platsen är gamla traktorgaraget på Övedskloster, Sjöbo.

Använd Övedsklosters ordinarie infart – håll höger om Borggården. Parkering vid gamla kostallet.

Välkommen till en intressant dag om kronvilt!
I projektgruppen ingår: Anders Jarnemo anders.jarnemo@hh.se; Nils Carlsson nils.carlsson@lansstyrelsen.se; Krister Henriksson krister.k.henriksson@telia.com; Per Larsson per.ingeman.larsson@gmail.com; Henning Sörensen henning@ovedskloster.com; Lars-Henning Strand lars-henning.strand@telia.com; Poul-Erik Jensen info@agrojakt.se; Jesper Einarsson jesper.einarsson@jagareforbundet.se

Foto: Anders Jarnemo