Du missar väl inte ”Jakthundens Dag på Fulltofta den 22 maj!”

lördag, 30 april 2016

Skärmklipp

Alla hundvänner hälsas välkomna till ”Jakthundens Dag” på Fulltofta Naturcentrum 22 maj.

Mellan kl 1000-1500 får du råd och tips av Jägareförbundet Skånes duktiga jakthundsinstruktörer längs en naturskön vandringsslinga, som också innehåller en tipsrunda med småkluriga frågor.

Du och din hund kan prova på grundlydnadsträning, få tips om apportering, viltspårträning och lösning av diverse hundproblem. Du har också möjlighet att prova på Jägareförbundets apporteringstest och att kolla hur hunden reagerar mot en vildsvinsattrapp. Efter långpromenaden har vi en station med massage och stretching för din hund.

Ungdomar får möjlighet att prova på luftgevärsskytte och är du sugen på ”jägarkaffe” så finns det också att få längs slingan. Vi informerar också om vårt nya BPH-test, om Jägarexamen och om vårt uppskattade viltolycksarbete. Allt är gratis!

Välkommen