Utökade möjligheter för BPH-tester i Jägareförbundet Skånes regi – BPH på Jakthundens Dag i maj!

torsdag, 12 januari 2017

Lördagen 11 juni 2016 genomfördes de första BPH-testerna vid Jägareförbundet Skånes nyanlagda bana i Agusa Vilthägn.

Länsföreningens rutinerade jakthundsinstruktörer Marie Strauss, Marieth Johansson gjorde debut som beskrivare och Carina Hansson som testledare.

Testerna genomfördes i härligt försommarväder och både funktionärer och de mycket nöjda hundförarna  strålade ikapp med solen.

Under 2017 kommer vi att ha möjlighet att flytta banan till flera platser i Skåne. Vi kommer bl a att ha en BPH-station på vårt populära arrangemang Jakthundens Dag 14 maj på Fulltofta och på samma ställe (Fulltofta) 10–11 juni. BPH-testerna i juni kommer att inledas med en fyllig information om konceptet BPH på Fulltofta Naturcentrum torsdagen 8 juni kl 1830.

Vi hälsar Jägareförbundets jakthundsinstruktörer välkomna till Fulltofta till angiven information och även till att följa BPH-testerna under lördagen/söndagen.

Övriga tider/platser för BPH: 11 mars och 8 april Malmö, 22–23 april Agusa. Härutöver kan uppfödareträffar bokas om utrymme finns.

Anmälan till BPH gör du till JF Skåne kontor i Kristianstad 044-12 93 40 alt vo9@jagareforbundet.se – först till kvarn!

Läs mer om BPH-test http://jagareforbundetskane.se/2016/02/arets-inofficiella-mentaltester-for-hundar-pa-fulltofta-9-13-juni-ar-installda/

Vad är det då för speciellt med att genomföra test hos Jägareförbundet Skåne? Jo – vi tycker att det är en fördel att våra funktionärer är rutinerade jakthundsinstruktörer och jägare och de kan därför extra mycket om specifikt jakthundar.