Skånelaget vann regionfinalen av årets kretskamp för jägarungdomar

lördag, 9 september 2017

Skånelaget vann den spännande och mycket jämna regionfinalen av Kretskampen. När resultaten av teoriprovet och skjutövningarna mot duva, hare, älg och rådjur räknats samman visade det sig att tre av de fem tävlande lagen delade förstaplatsen med fantastiska 244 poäng av 250 möjliga. Det var lagen från Skåne, Södra Älvsborg och Jönköping. Vinnaren fick koras genom att lagen fick gissa antalet hagelpatroner i en burk. Burken innehöll 45 patroner och Skånelaget gissade på 47, vilket räckte till vinst. Södra Älvsborg gissade på 38 och kom tvåa medan Jönköping gissade på 37 och kom trea. Totalt deltog 5 lag utöver pristagarna även lag från Skaraborg och Blekinge.

Vinnarna David Jönsson, Robin Henriksson, Jakob Olsson, Holger Olsson och Elias Bengtsson vann en jakt i Skåne i regi av Jägareförbundet Skåne. Lagen som hamnade på prispallen fick fina medaljer och diplom.

De tävlande och funktionärerna uppskattade den goda lunchen och frukostmackan på morgonen, vilket uppvägde det regntunga vädret.

/Dag Olsson

Bild: Det segrande laget med lagledare och tränare Lars Jönsson.

Bildgalleri(foto:Johan Olsson):