Ny broschyr ”Välkommen till naturen”

onsdag, 17 januari 2018

Nu i dagarna har den nya broschyren ”Välkommen till naturen” skickats ut till Jägareförbundets kontor.

Se bifogad fil. Svenska naturen låg

Broschyren ger en introduktion till den svenska naturen, allemansrätten och beskriver våra vanligaste vilda djur och fåglar.

I projektet ”Fler unga i naturen” som genomförts tillsammans med Svenskt Friluftsliv, var ett av uppdragen att ta fram en broschyr som ska kunna översättas till olika språk. Användningsområdet är främst för skolor och integration och kan även användas i sammanhang där människor utan naturlig koppling till naturen närvarar.

Alla Jägareförbundets kontor har fått ett gäng broschyrer och det finns även ett mindre lager på Jägareförbundet i Öster Malma.

Broschyren finns också att ladda ner som pdf på vår hemsida under Jakt -> Ungdom: https://jagareforbundet.se/jakten/ungdom/

Hjälp gärna till att sprida denna till jaktvårdskretsar och andra kontakter som bör känna till den!

Nerladdningsbara filer

Svenska naturen låg
Titel: Svenska naturen låg (0 click)
Rubrik:
Filename: svenska-naturen-lag.pdf