Vård i det vilda i Pärups bygdegård

söndag, 22 april 2018

I år har det startats utbildningar på bred front i ”Vård i det vilda”.

Vård i det vilda är en utbildning som syftar till att lära eleverna hur man tar hand om skadade i samband med jakt och med skadade menas då  både jägaren och jaktkamraten hunden.

Sylvia Larsson en av Jägareförbundets duktiga instruktörer i ämnet har skickat en bild från den nyligen genomförda utbildningen i Pärups bygdegård.

Vid kursen deltog 10 elever bl a några av Jägareförbundets NVR-anslutna eftersökare. Marie Strauss som är en av länsföreningens jakthundsinstruktörer bor granne med bygdegården och Sylvia lånade in hennes ”flatte” Agnes för att visa hur man kan förebygga skador på hundar, hur man kollar pulsen och hur man gör mun mot nos-andning.

Vård i det vilda-utbildningar anordnas på flera olika ställen i länet. Passa gärna på tillfället att anmäla dig till en högkvalitativ utbildning.

Kolla på hemsidans kalendarium vilka utbildningar som finns att välja på.