Full rulle på jaktmässa i Staffanstorp

lördag, 18 augusti 2018

Bildtexter:  1. Vinnaren i frågetävlingen Jakob Celander med sin hundvalp Chilli. 2. Krister Trulsson från Skogen i skolan  i samtal med besökande.

Intresset var stort och besöken många när Jakt & Skytte i Staffanstorp den 18 augusti 2018 ordnande en egen mässdag. Det mesta kring jakt och vapen fanns till representerat ; vapen, kläder, tillbehör , jaktresor m.m. Lundabygdens jaktvårdskrets hade en egen monter på plats där man bl.a. kunde teckna medlemskap i Jägareförbundet. Resultatet blev att vi kunde hälsa nio nya medlemmar välkomna. Många deltog i vår frågetävling med ett års förbrukning av hundmat från Eukanoba som pris . Vann  gjorde 14 årige Jakob Celander från  Kävlinge. Frågorna och samtalen med våra medlemmar var givande och rörde alla slags jaktliga frågor. Särskilt intressant var samtalet med företrädare för det jaktlag i Lönsboda på vars mark en jägare av misstag skjutit en varg.

Text och foto: Cai-Inge Holm