Utbildningsjakt – andjakt med möjlighet till apporteringsträning i Skarhults kronopark

tisdag, 18 september 2018

Det finns fortfarande några platser kvar både för skyttar och hundförare till utbildningsjakten på Skarhult 4 oktober.

Vi samlas kl 1715, börjar med kort utbildningsgenomgång och genomgång av PM för jakten med säkerhetsbestämmelser.

Det är därefter tid att förflytta oss ut till de aktuella dammarna för uppflogsjakt på de änder som ligger i vattnet, apportering av skjutna änder och därefter väntan på att änderna skall återvända i skymningstimmen för det så kallade skymningssträcket. Hundarna hämtar in skjutna änder och vi återsamlas för viltparad och slutsummering.

Du får möjlighet att köpa fällda änder.

Jakten är i första hand avsedd för nya jägare oberoende av ålder.

Du måste vara medlem i Jägareförbundet och ha löst jaktkort.

Anmälan sker till vo9@jagareforbundet.se alt 010-584 70 42.

Deltagaravgiften 600 kr för skyttar och 200 kr för hundförare (ungdomar under 25 år halv avgift) skall vara inbetald till JF Skåne bankgiro 952-8357 senast 1 oktober, ange ditt namn + Skarhult 4 okt.

Välkommen  🙂