Så gick startskottet för jaktfältskjutningarna i Skåne 2019!

måndag, 15 april 2019

Så gick startskottet för jaktfältskjutningarna i Skåne 2019!

Kristianstad Bromölla jaktvårdskrets stod sedvanligt som värdar för premiären för årets jaktfältskjutningar. Närmre 90 förväntansfulla, glada och något köldslagna skyttar slöt upp för årets premiär som sedvanligt genomfördes i anslutning till Kristianstad jaktskytteklubbs anläggning strax utanför Fjälkinge i Kristianstad. I Vanlig ordning kunde skyttarna värma sig med gott kaffe från föreningen, grillad korv eller ägg o sillamackor med mera, vilket alltid är ett uppskattat inslag och gott samarbete mellan jaktvårdskretsen och jaktskytteklubben.

Dagen fortlöpte utan några bekymmer och de skyttar undertecknad träffade och pratade med var samtliga nöjda och glada över dagen även om skyttet på sina ställen var ganska svårt med tanke på vind, kyla och avståndet i relation till kalibern .22 lr.

Till slut kunde vinnare koras i samtliga klasser och vi gratulerar och lyfter på hatten för väl genomfört skytte av samtliga deltagare.

Nu lämnar vi över stafettpinnen och lottlådan till Andrarum Brösarp skytteförening den 28 April.

Glöm inte att delta då varje gång du deltar får du en lott i dragningen där en lycklig vinnare i både vuxenklass och ungdomsklass efter samtliga skjutningar i Skåne vinner en fin bössa i form av en Sako Quad .22lr (vuxna) och ett luftgevär (ungdom).

Utöver chansen att vinna en fin bössa kommer du dessutom ut och får möjligheten att träna ditt skytte under otroligt gemytliga och trevliga former samt dela en kopp eller två med likasinnade trevliga människor.

Skjut så det ryker, väl mött 2020.

Mathias Johansson

Ordförande Kristianstad Bromölla jaktvårdskrets