Jakthundens dag fick högsta betyg av nöjda besökare!

tisdag, 21 maj 2019

Jakthundens dag – en dag för alla

Så var jakthundens dag på Fulltofta över även för i år. Denna trevliga och årligen återkommande tradition lockade som vanligt flera hundra deltagare som trivsamt tillsammans med sina fyrbenta vänner spatserade längs den utmärkta slingan för att testa på diverse olika aktiviteter för att utmana och utveckla hundar, hussar och mattar. I det fantastiska vädret som bjöds kunde man få både tips kring lydnadsträning, prova på viltspår, apportering samt se hur hundarna reagerar då de möttes av en vildsvins-attrapp. Som vanligt erbjöds även möjligheten att skjuta luftgevär och träffa ett antal av länets NVR aktiva, och i år kunde man även få prova på simulatorskytte. Glädjande kunde vi också erbjuda möjligheten att träffa såväl tjänstemän som förtroendevalda från Jägareförbundet på flera stationer och i anslutning till starten av slingan.

Hjärtligt välkomna nästa år!

Håkan Nilsson tar då över huvudansvaret för arrangemanget från Uno Strand, som ”hållt i tyglarna” sedan starten år 2006.

Vi hoppas då att vi kan bjuda på ytterligare någon nyhet, 🙂 🙂 som lockar både gamla och nya att dyka upp på denna oerhört trevliga dag för hela familjen!

Vid pennan

Mathias Johansson

Sekr. Jägareförbundet Skåne.

PS: Följande glädjande mail kom till kontoret i Kristianstad efter Jakthundens Dag 🙂

Hej Louise! Igår var jag och min hund Lima på jakthundens dag tillsammans med ett gäng från vår träningsgrupp i regi av Skanör-falsterbo viltvårdsföreningen. Vi var ALLA så oerhört imponerade av upplägget av tipspromenaden och de olika stationerna med engagerade och hjälpsamma människor. 10 poäng på en 10-gradig skala. Jag talar för hela vår grupp. Framför det gärna till arrangörerna från oss!

Hälsningar från Ing-Britt Samuelsson

Bildarkiv (Foto: Louise Gårdefalk, Uno Strand och Mathias Johansson):