Har du missat att vi har utbildningsjakt i trakten av Landskrona 29 november?

onsdag, 20 november 2019

Det verkar inte som vi nått ut med budskapet om utbildningsjakten i trakten av Landskrona 29 november.

Vi måste få in fler anmälda senast fredag (22 november). Blir så inte fallet nödgas vi ställa in jakten.

Jakten genomförs med hagelvapen och är främst avsedd för nya jägare (gammal som ung). Vi har erfarna funktionärer som är beredda att handleda dig under jakten.

Vi samlas på jaktmarken (exakt plats meddelas i antagningsbesked). Jägareförbundet Skåne disponerar området för två utbildningsjakter årligen. Utbildningsgenomgång ev med demonstrationsskjutning på rådjursfigur och förevisning av hagelsskottets eldkraft. Vi informerar om jaktformen, hundanvändning, tipsar om hur man beter sig på jakten samt går igenom säkerhetsbestämmelser och PM för jakten.

Skyttarna utgrupperas därefter till sina respektive pass och hundförarna intar utgångsläge för respektive såt – totalt skall tre såtar jagas under dagen med stöthundar som skrämmer fram viltet mot skyttarna. Mellan såt 2 och 3 återsamling för korvgrillning och fika. Efter genomförd jakt kort erfarenhetsgenomgång, viltparad och passning av skjutet vilt som resp skytt har möjlighet att köpa.

Du måste vara medlem i Svenska Jägareförbundet.

Fyll i formulär för anmälan till jakten 29 november.  här: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdDtDzB0FUdZMZSfmksJ7pFZIBnqiPBAVwhv3ycLCb_kRvP6g/viewform?vc=0&c=0&w=1

Antagningsbesked med bestämmelser skickas ut lördagen 30 november.