Du glömmer väl inte att boka in Jakthundens Dag på Fulltofta 17 maj?

tisdag, 11 februari 2020

Jakthundens Dag, som Jägareförbundet Skåne genomför på Region Skånes strövområde Fulltofta, har blivit en tradition i vårt landskap .

Arrangemanget genomförs  i år 17 maj mellan kl 1000 och 1500.

Starten sker vid Fulltofta Naturcentrum och hundägare och övriga intresserade kan sedan förflytta sig längs en vandringsslinga i naturskön miljö. Längs med slingan har Jägareförbundet Skånes jakthundsistruktörer ett antal stationer där du kan få råd, tips och får prova på allt från grundlydnad, apportering, viltspår till att testa hur din hund reagerar mot en vildsvinsattrapo.

Vi kommer att genomföra beteende- och personlighetsbeskrivning hund (BPH) som förevisning på en av våra stationer.

Vi har också tipsfrågor, jägarfika och viltolycksinformation på vandringsslingan och ungdomar får prova på att skjuta luftgevär.

Du har naturligtvis också möjlighet att fika på Fulltofta Naturcentrum och kolla på den intressanta naturinformation som finns inne i byggnaden.

Välkomna till en naturskön vårdag på Fulltofta!

Bildarkiv: