Nyhetsbrev juni – ordföranden har ordet mm

onsdag, 1 juli 2020

Nyhetsbrev juni – ordföranden har ordet:

Läs hela nyhetsbrevet: nyhetsbrev_200630_nr4

Som nybliven ordförande för Jägareförbundet Skåne och med en ny styrelse på plats tycker jag det ska bli ett extra spännande jaktår.

Då många av våra aktiviteter under vår/sommar blivit inställda ser vi fram mot en mer normal höst så vi kan genomföra våra många trevliga aktiviteter.

Jägareförbundet Skåne har satt som mål att öka till 12 500 medlemmar, ju fler medlemmar desto starkare röst blir vi för jägarna och det behövs om vi vill behålla vår jakt och våra skjutbanor.

Skåne står tillsammans med de andra länsförbunden upp för jakten i hela Sverige, men värnar självklart extra för den skånska jakten.

Aktuellt just nu är Naturvårdsverket förslag till nya jakttider som precis skickades till regeringen. Detta förslag är en katastrof för det skånska viltet, i detta nyhetsbrev kan du läsa mer om dessa förslag.

Det läggs många förslag i EU, Riksdag och myndigheter som kan påverka jakt, skytte och vilt. Nu senast genomfördes en omröstning i EU-parlamentet om att förbjuda handel och konsumtion med viltkött med anledning av Covid-19. Detta förslag blev nerröstat, men ibland känns det som att man tar alla anledningar man kan för att klämma åt oss jägare och sportskyttar. Det är därför viktigt att  vi är många medlemmar  och kan göra våra röster hörda.

Värva gärna dina kompisar i jaktlaget eller andra som du vet inte är medlemmar.

Ha en bra sommar och ett riktigt gott nytt jaktår

Lasse Persson, ordförande Jägareförbundet Skåne

Nerladdningsbara filer

nyhetsbrev_200630_nr4