Hur blir det med årets jaktfältskjutningar i Skåne?

fredag, 14 januari 2022

Vi har ju varit och är fortfarande drabbade av den seglivade pandemin Covid-19.

Jägareförbundet Skåne är optimister och tror på bättring när vi nu går mot ljusare tider och har därför börjat planera för de traditionella och mycket uppskattade jaktfältskjutningar som vi tidigare genomfört på våren efter jaktsäsongen.

Det kommer att kallas inom kort till ett samordningsmöte med berörda arrangörsföreningar för att lägga fast tider/platser mm.

Nedanstående tider med undantag av Osbytiden är preliminärt bestämda. (Det kan ev bli så att någon plats ytterligare tillkommer):

Jaktfältskjutning med 22LRSöndag 27 mars, Grushålan vid Kristianstad JSK, Fjälkinge.Söndag 10 april, Andrarum-Brösarp Skytteförening, Brösarp.Söndag 24 april, Maglarp, Trelleborg.Söndag 8 maj, Kolleberga, Norra Åsbo jvk.Söndag 22 maj, Grushålan, Ejlertslund, Gyllebo på Österlen.Jaktfältskjutning med klass 1Söndag 26 juni, Spillepeng, Malmö.Söndag  3 juli, Osby Jaktskytteklubb.