Flera yngre skyttar och hela jaktlag deltog på jaktfältsskjutningen i Osby!

onsdag, 6 juli 2022

Flera yngre skyttar och hela jaktlag deltog på jaktfältskjutningen i Osby, vilket gjorde att det blev en nyttig och trevlig dag i förberedelserna inför jaktsäsongen.

En av kompisarna från länsföreningen styrelse som deltog var lite smådeppig för hade han inte siktat på fel ställe på räven så hade han varit med i den absoluta toppen på prislistan. Han hade nämligen en träffbild inom en femkrona ca 2 cm från träffområdet. Men, nu är det ju dock så att ett av momenten i skytteträningen är att lära sig var man skall rikta på de olika djuren, så bättre lycka nästa gång och på jakten om det skulle dyka upp en räv. 🙂

Resultatlista:Kuljaktstig 2022 öppen klass Kuljaktstig 2022 veteraner Kuljaktstig 2022 junior Kuljaktstig 2022 damklassKuljaktstig

Kuljaktstig 2022

Nerladdningsbara filer