Summering av årets jaktfältskjutningar – Benny Wittlock tog rätt lott och vann en Sako 22LR!

onsdag, 14 september 2022

Sammantaget 417 skyttar kom till start i de sex jaktfältskjutningar som Jägareförbundet Skåne arrangerade under säsongen. Tyvärr fick vi ställa in planerade arrangemang på banorna i Fjälkinge och Spillepengen men i Brösarp, Trelleborg, Norra Åsbo, Sövdeborg, Gyllebo och Osby blev det skjuta av.

Sako och Jaktia Karsholm sponsrade övningarna. En Sako 22LR lottades ut och den gick till Benny Wittlock som deltog i skjutningen på Norra Åsbos bana åttonde maj. Tony Lindvall var på plats på Osbybanan tredje juli och vann en timmes skytte på skjutbiografen hos Jaktia Karsholm för max tio personer.

Inför nästa säsong hoppas arrangörerna kunna locka fler juniorer, ungdomar och damer till tävlingarna.

Text: Michael Hansson