jp 2

agusa vilthagn ban

unga jagare 2

Jakthundens Dag 21 maj på Fulltofta

Jakthundens Dag, som Jägareförbundet Skåne genomför på Region Skånes strövområde Fulltofta, har blivit en tradition i vårt landskap .

Arrangemanget genomförs  en söndag 21 maj mellan kl 1000 och 1500.

Bild: Initiativtagarna år 2006. Från höger Uno Strand, Margaretha Edlund och Henrik Barnekow.

JHD initiativtagare 2006 001 copy

Starten sker vid Fulltofta Naturcentrum och hundägare och övriga intresserade kan sedan förflytta sig längs en vandringsslinga i naturskön miljö.

Längs med slingan har Jägareförbundet Skånes jakthundsistruktörer ett antal stationer där du kan få råd, tips och får prova på allt från grundlydnad, apportering, viltspår till att testa hur din hund reagerar mot en vildsvinsattrapp.

Vi kommer att genomföra beteende- och personlighetsbeskrivning hund (BPH) som förevisning på en av våra stationer.

Vi har också tipsfrågor, jägarfika och viltolycksinformation på vandringsslingan och ungdomar får prova på att skjuta luftgevär.

Du har naturligtvis också möjlighet att fika på Fulltofta Naturcentrum och kolla på den intressanta naturinformation som finns inne i byggnaden.

Jakthundens Dag 2023 kommer att genomföras söndagen 21 maj kl 1000-1500. Boka in datumet redan nu!

Välkomna till en naturskön vårdag på Fulltofta!

Startar 2023-05-21 - sön - 10:00
Slutar 2023-05-21 - sön - 15:00
Platser Obegränsat
Registerad 0
Plats Fulltofta Naturcentrum

Det går inte längre att anmäla sig men skicka ett mail och dubbelkolla ifall det finns någon lucka!