Aktivitet:

E-post:
info@paulssons.nu

Övrigt

Att ha tillgång till en duktig apportör är nödvändigt inom många jaktformer, men apportering kan också vara en trevlig aktivitet för dig och din hund – oavsett om du jagar eller inte!

På vår apporteringskurs lägger vi grunden till en säker apportör och arbetar bland annat med moment som stadga i skottet, avlämningar, kontakt, hantering, passivitet, dirigeringar och markeringar.

Kursen anpassas efter deltagarna men fokus ligger på ett gott samarbete mellan hund och förare. Vi förutsätter att du har ett fungerande apportkommando, annars kommer du inte att kunna få ut maximalt av kursen. Är du osäker på hur du skall göra rekommenderar vi några privatlektioner så guidar vi dig och din hund! Vi hjälper så gärna!

Kursen omfattar sex tillfällen i varierande miljöer om vardera två timmar.

I första hand riktar vi oss till dig som vill arbeta tillsammans med din hund eller som bara vill ha en lydig och samarbetsvillig hund. Vi erbjuder även specialdressyr med inriktning mot jakthundar och deras olika arbetssätt under kursens gång.

Våra instruktörer Jonas Paulsson och Håkan Nilsson har lång och gedigen utbildning och erfarenhet kring hundars dressyr. De guidar ekipagen på deras individuella resa mot en fungerande apportering.

Kursavgiften är 1850,- och betalas innan kursstart.

För mer information kontakta oss eller besök vår hemsida paulssons.nu!

Välkommen med din anmälan!