Aktivitet:

Vill du träna störning/stadgeträning, dirigering och vatten träning?

Arrangör:JF Kristianstad-Bromölla Jvk
Datum:
2018-05-03, 05-17 och 05-31
Klockan:
Plats:
Degeberga
Koordinater:

Senast:
Till:
marieth@telia.com
Kostnad:
1200 kr (alt 500 kr/gång)

Namn:
Marieth Johansson
Telefon:
E-post:
marieth@telia.com

Vill du träna störning/stadgeträning, dirigering och vatten träning?
Där är du välkommen på tre träningstillfällen där vi tränar dessa olika delar. Kursen är upplagd så att du kan välja att delta på alla tre tillfällena eller enbart ett eller två tillfällen. Kursen vänder sig till dig som är på öppenklass nivå på väg mot vinnarklass och vinnarklassträning. Vi vill alltså att du ska ha kommit en bit på väg i din träning. Träningen kommer att individanpassas efter varje ekipage. Kursen kommer också innehålla ”jaktträningsmoment”. Det kommer att skjutas med hagelvapen alternativt med apportkastare på träningstillfällena. Tränare är Marieth Johansson och Louise Gårdefalk.

1: tillfället störning/stadgeträning. Datum torsdagen 3/5 kl 18.30-21.00 Vi kommer att träna störning och stadgeträning. Att hunden klarar distraktioner t.ex. så som ”uppflog/klappjakt”, rena markeringar och minnesträning m.m.
2:a tillfället dirigeringsträning/ linjetag. Datum torsdagen 17/5 kl 18.30-21.00 Vi kommer att dirigera på olika avstånd med olika svårigheter så som terrängskifte, följa en löpa/”runner”, störning vid dirigering, minnesträning m.m.
3:e tillfället vattenträning. Datum torsdagen 31/5 kl 18.30-21.00 Vi kommer att träna vattenträning med olika svårigheter. Rena markeringar, skicka på dolda apporter m.m. Få hunden att gå från land till vatten till land och hämta apporten.
Tider: Torsdagen den 3/5 kl 18.30-21.00 Torsdagen den 17/5 kl 18.30-21.00 Torsdagen den 31/5 kl 18.30-21.00
Anmälan: Anmälan görs till marieth@telia.com. På anmälan skriv vilka gånger du vill delta på. Ras och ålder på din hund samt vilken nivå ni är på. Du kommer då att få en bekräftelse på din anmälan samt hur du betalar. Anmälan är bindande. Max 8 hundar per tillfälle.

Plats: Träningen kommer att hållas utanför Degeberga, vägbeskrivning får ni vid anmälan.

Kostnad: Deltar du på alla tre tillfällena betalar du 1200kr, vill du delta på enstaka tillfällen betalar du 500kr/gång.
Frågor: Kontakta Marieth Johansson antingen per mail marieth@telia.com eller per telefon 0709534691

Välkomna till en rolig och givande kurs. / Marieth och Louise