Aktivitet:

E-post:
info@paulssons.nu

Övrigt

Fortsättningskurs viltspår för ekipage som avlagt viltspårprov i anlagsklass med godkänt resultat.

Vi arbetar vidare med spårarbetet, både för hund och för förare – fast på en betydligt svårare nivå! Under kursens gång blandar vi teori och praktik, men självklart ligger tyngdpunkten på praktik. Vi har teorigenomgångar vid varje kurstillfälle och alltid gemensam samling där vi pratar igenom dagens spårarbeten.

Instruktörerna lägger samtliga spår och går även med alla ekipage ut i respektive spår, allt för att maximera utvecklingen hos alla ekipage.

Den här kursen är en riktig utmaning för dig som har kommit en bit i ditt spårarbete med din hund! Under kursens gång ingår bland annat rejält med avancerade spår för dig och din hund, du får praktisk träning i att lägga egna spår.

Som avslutning genomför vi viltspårprov för auktoriserad domare och målsättningen är givetvis att alla skall få godkänt på provet! Något som vi genom åren har lyckats ofantligt bra med!

Viltspårkursen förutsätter godkänt anlagsprov och omfattar totalt sju tillfällen på vardera 2 – 4 timmar.

Våra kunniga och engagerade instruktörer Jonas Paulsson och Håkan Nilsson guidar ekipagen mot slutprovet, allt efter en individuellt utformad plan för maximal utveckling hos samtliga ekipage.

Kursavgiften 2250,- skall vara betalad innan kursstart och i kursavgiften ingår naturligtvis allt material, slutprovsavgift till SKK tillkommer.

För anmälan eller mer information se vår hemsida paulssons.nu eller kontakta oss!

Välkommen med din anmälan!