Kvinnligt nätverk (JAQT)

Av: admin

JAQT KVINNLIGT NÄTVERK

Hej alla sommarfirande!

Snart drar våra skyttekvällar igång igen efter sommaruppehåll. I den bifogade filen ( Skyttekvällar för damer andra halvåret 2016 (003) hittar ni alla datum för andra halvåret. OBS! Vissa datum har ändrats – viktig att ni uppdaterar era hemsidor, kretssidor, facebooksidor osv.

JAQT Skåne

Länk till fotovernissage ”Jägarinnor” Fotovernissage jägarinnor

Länk till film från skytteaktivitet i Ystad våren 2015: http://jaktflix.se/index.php/nya-filmer/item/160-jaqt-skane

2017JAQTOHNationellDiagramNYJAQTTräff170120

JAQT – Jagande Aktiva Kvinnor i Tiden, är Jägareförbundets kvinnliga nätverk och målsättningen med JAQT är att vi skall bli fler jägare i Sverige, att öka acceptansen för kvinnliga jägare, hjälpa nya kvinnliga jägare samt att kvinnor och män skall jaga tillsammans.

Nätverkets syfte:

Jägareförbundets JAQT aktiviteter är till för att ge kvinnor mer erfarenhet, kunskap och möjligheter att förvärva egna upplevelser av natur, djur och jakt. Samt att lära känna andra jagande kvinnor och stärka det jaktliga självförtroendet.

Vi vill vara ett stöd för varandra, aktiva som ännu inte aktiva jägare. Vi välkomnar varmt alla nya medlemmar oavsett tidigare erfarenheter.

För att få ett fungerande nätverk är vi beroende av att alla bidrar med sina kunskaper och erfarenheter för att kunna ordna roliga och givande aktiviteter tillsammans. Inom kretsarna kan man som medlem lokalt engagera sig i jakt- och viltvårdsfrågor och delta i aktiviteter. I Skånes län finns det 13 jaktvårdskretsar. Gör ni inget val står kretsen ni tillhör på medlemskortet. Kontakt information till din kretsstyrelse finns på: www.jagareforbundetskane/jaktvardskretsar

Som medlem i nätverket får du utan kostnad information och inbjudan via vår mejlslinga till både jakter och andra aktiviteter. För att anmäla sig till listan mejlar du: jaqt.skane@gmail.com

JAQT Skåne finns på Facebook!: https://www.facebook.com/groups/43753511004/

Genom länens hemsidor kan ni hitta alla aktiviteter som är på gång: http://jagareforbundetskane.se/kalendarium/

Anmälan till aktiviteter samt en kontaktperson står på inbjudan.

Har ni förslag på aktiviteter eller om ni vill ordna en aktivitet vill vi gärna höra om det, så mejla in och berätta!
Med vänliga hälsningar,
JAQT Skånes Arbetsgrupp – Pia Larsson, Carina Fridh, Ingrid  Kongstad, Anette Hagen samt Janine Kettels (Sammankallande)

Nerladdningsbara filer

2017JAQTOHNationellDiagramNYJAQTTräff170120