Webbinarium 23 oktober via Skype om förvaltning av gäss och jordbruk

Nu finns möjlighet att anmäla sig till ett webbinarium som kommer hållas digitalt via Skype. Ledande viltforskare och experter inom vilt och jordbruk berättar om viltets biologi, viltförvaltning och jordbrukets förutsättningar för ökad livsmedelsproduktion.

För anmälan behöver du registrera din mailadress.

Den 23 oktober 2024 kl. 18.30-20.00. Uppkoppling från kl.18.15.

Webbinarium om förvaltning av gäss och jordbruk.

Anmälan görs via länk Webbinarium om förvaltning av gäss och jordbruk | Länsstyrelsen Skåne (lansstyrelsen.se)

Projektet syftar till att ta ett krafttag kring de ökande skadenivåerna från vildsvin, dovvilt och gäss som råder lokalt. Med en bättre balans i viltstammarna har lantbrukarna större möjlighet att välja grödor som går att vidareförädla vilket främjar den närodlade livsmedelsförsäljningen.

Samarbetspartners inom projektet är Jägareförbundet Skåne, LRF, Jägarnas Riksförbund Skåne och Skånes Arrendatorförening. Projektet finansieras av pengar från Europeiska jordbruksfonden för landsbygdsutveckling via Landsbygdsprogrammet.

Startar 2024-10-23 - ons - 18:30
Slutar 2024-10-23 - ons - 20:00