Ungdom

Är du ung och intresserad av djur och natur? Vill du börja jaga? Vi erbjuder många aktiviteter för dig:

IMG 1468IMG 1471

Vildmarksläger är ett läger lördag-söndag under en helg i augusti för 35 barn/ungdomar i åldern 10-15 år med många spännande aktiviteter: pilbåge, kanot, fiske från båt, allmansrätten/första hjälpen, hundlydnad, hundspårning, luftgevär, Vilda lådan, fågelholkssnickeri, styckning av vildsvin, tipspromenad, trubadur vid lägerelden. Vi sover i militärtält.

20180812 113158 tumbIMG 1402 tumbIMG 1413 tumbIMG 1424 tumbIMG 1438 tumbIMG 1447 2 tumbIMG 1452 3 tumbIMG 1456 tumbIMG 1459 tumb

Ungdomsläger är ett jaktläger för ungdomar i åldern 15-25 år torsdag kväll-söndag lunch första helgen i november med lärorika jakter typiska för det skånska landskapet: rådjursjakt, ankjakt, klappjakt på hare. Det finns plats för 10 skånska ungdomar och vårt utbyteslän Blekinge skickar 5 ungdomar.
Utbytesjakter med Blekinge

Drevjakt på hare för ungdomar prel första söndagen i oktober.

Återträff för deltagarna i Ungdomslägret. Deltagarna i ungdomslägret blir inbjudna till en Facebookgrupp för lägret och via denna håller vi kontakten och bjuder in till aktiviteter.

Klappjakt på hare för ungdomar (ny)

Utbildningsjakter (för nya och unga jägare). Jägareförbundet Skåne arrangerar ca 10 utbildningsjakter per år (halva priset för unga)

Ungdomsansvarig Jägareförbundet Skåne:

Johan Olsson

076-876 27 95

Aktiviteter: https://jagareforbundetskane.se/

Jägareförbundet Skåne Facebook: https://www.facebook.com/jagareforbundetskane/

Jägareförbundet Skåne Instagram: Länk

Vill du börja jaga? Kontakta våra ungdomsledare via Unga Jägare i Skåne: Länk till ny Facebookgrupp ”Unga Jägare Jägareförbundet Skåne”

Jaktläger 2016 på Facebook (sluten grupp för deltagarna i Ungdomslägret)