JAKTFÄLTSKJUTNING SKÅNE 2024

Välkommen till årets trevliga och familjära jaktfältskjutningar med max 50 skott på 10 platser i Skåne!

Söndag 24 mars,                       Grushålan vid Kristianstad JSK, Fjälkinge, Kristianstad Bromölla jvk

22LR                                                                        Anmälan: 8 – 11

1 skytt per bössa

Söndag 14 april,                        HBG Jaktskytteklubb, Nordvästra Skånes jvk

Hagel                                                                       Föranmälan gäller: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Mer info på nvsjaktvardskrets.se/

Lördag 27 april,                                                    Maglarp, Söderslätts jvk

22LR                                                                         Anmälan: 9 – 12

Söndag 5 maj,                            Kolleberga, Norra Åsbo jvk

Lördagen 4 maj,                        Sövde, Sövdeborgs JSK

22LR                                                                        Anmälan: 8 – 10

Tävlingen startar 9.00

1 skytt per bössa

Söndag 12 maj,                                                    Andrarum-Brösarp Skytteförening, Brösarp

22LR                                                                        Anmälan: 9.30 – 12 (tävlingen startar 10.00)

Max 2 skyttar per bössa

Skjutledare: Christoffer Strand / Mattias Johansson, 070-547 01 15 / 0709-327867, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. / Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Söndag 2 Juni,                            Grushålan Ejlertslund, Gyllebo, Österlens jvk

22LR                                                                        Anmälan:  8 – 11

Skjutledare: Martin Andersson / Peter Nilsson,

070-294 81 92 / 070-810 04 74, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. / Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Söndag 16 juni,                                                      Spillepeng / Malmö Skyttegille, Malmö

Klass 1                                                                      Anmälan: 8 – 11

möjlighet att skjuta                                              1 skytt per bössa

klass 2 och 3

Söndag 30 Juni,                                                                               Osby Jaktskytteklubb, Osby

klass 1                                                                                                Anmälan: 8.30 – 11

1 skytt per bössa

Lördag 10 augusti,                                               Sövde, Sövdeborgs JSK

22LR                                                                                                    Anmälan:  8 – 10

Tävlingen startar 9.00

1 skytt per bössa

Startavgift:                                                            Senior: 200 kr, junior: 100 kr. Glöm inte kontanter!

Klasser:                                                                   Junior med stöd (maximalt 2 ben). T o m 16 år för 22 LR.

För klass 1-3 t o m 20 år.

Dam - Öppenklass - Veteran (f. 1958 eller tidigare).

Välj fritt vilken klass ni vill delta i.

(Vi har sedan flera år ingen lagtävling.)

Länsmästerskap i SKÅNE 2024

Länsmästerskap med uttagning till SM, för de som känner sig manade

Lördag 1 Juni,                                                       Länsmästerskap, Hässleholm – SE NEDAN

Klass1, 2 och Hagel

Skjutledare: Kaj Rosenquist / Leif Arvidsson, 0706-151308 / 0705-414390, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. / Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

OBSERVERA!

Vi får allt mindre skjuttider på banorna. Samtidigt hoppas vi få fler deltagare till våra tävlingar. När flera skyttar delar samma bössa uppstår proppar och kraftiga fördröjningar. Därför kommer vi från och med i år, på samtliga tävlingar, med undantag för Brösarp och Kolleberga där man skjuter en och en, tillåter vi INTE fler än en skytt per bössa. Vill du skjuta med din man, fru, son, dotter och bara har en bössa får vi ber er komma i god tid och gå ett varv vardera.

Du kan ha din bössa i fodral när du anländer och lämnar tävlingen, men inte under pågående tävling. Regnar det kanske du kan ta med linsskydd (det skall synas tydligt att bössan är oladdad).

GDPR – personuppgiftspolicy

Startavgift betalas på plats till arrangerande förenings funktionärer. Vid anmälan och betalning av startavgift registreras var och en i den klass den startande tillhör eller i förekommande fall valt att tillhöra. Resultatlistan publiceras i anslutning till platsen där deltagare anmäler sig. Vidare publiceras resultatlistan på Jägareförbundet Skånes hemsida, www.jagareforbundetskane.se Även bilder och text publiceras på hemsidan och i tidningen Svensk Jakt. Alla startande som betalar startavgift har rätt att om så önskas bli struken från resultatlistan. Det åligger var och en som vill bli struken att meddela tävlingsledningen/sekretariatet på plats.

Registrering av personuppgifter sker enligt GDPR personuppgiftspolicy som du kan läsa på hemsidan, https://skanskajagarsallskapet.se/personuppgiftspolicy och på https://jagareforbundet.se/var-verksamhet/policys/gdpr---personuppgiftspolicy/